Nykyaikainen B2B-ostaja tekee ostopäätöksiä itsenäisesti hyödyntämällä digitaanisia alustoja, ilman suoraa kontaktia myyjään. Asiakaat ovat tiedostavia, digitaalisesti orientoituneita ja vähimmäistasona odottavat saumatonta digitaalista asiakaskokemusta.
Zendeskin tutkimuksen mukaan 86 % B2B-asiakkaista odottaa, että yritykset tuntevat heidän asiointi- ja asiakastietonsa perusteellisesti. Lisäksi 72 % B2B-ostajista toivoo ostokokemuksen olevan heille yhtä yksilöity kuin, mihin on kuluttajana tottunut.
Asiakaskokemuksesta on muodostunut liiketoiminnan keskeisin menestystekijä, joka ei ainoastaan tarjoa kilpailuetua vaan ratkaisee tulevien vuosien markkinoille jäävät ja poistuvat.
Asiakaskokemuksen merkitys B2B-alalla on kasvanut keskeiseksi tekijäksi yritysten menestykselle. Se vaikuttaa suoraan asiakaspysyvyyteen, asiakkaan palaamiseen ja suositteluun sekä kilpailijalle siirtymisen riskiin.
Tuote tai hinta eivät enää yksin erota yrityksiä, vaan kilpailuetu syntyy asiakaskokemuksen kautta. Asiakaskokemukseen panostavat yritykset saavuttavat tutkitusti nopeampaa kasvua ja merkittäviä kustannussäästöjä palvelussa. Ne erottuvat markkinoilla edukseen.
Asiakaskokemukseen investoivat yritykset voivat saavuttaa 10–15 % liikevaihdon kasvua ja 10–20 % kustannussäästöjä.
89 % yrityksistä kilpailee ensisijaisesti asiakaskokemuksella, ohittaen perinteiset tekijät, kuten hinnan ja tuotteen.
B2B-verkkokaupan merkitys kasvaa, ja asiakkaat odottavat saumatonta, monikanavaista ostokokemusta.
Toteutamme verkkosivustoja, jotka tarjoavat selkeän ja intuitiivisen käyttäjäkokemuksen. Sivustot ovat sisällöltään informatiivisia, responsiivisia kaikilla laitteilla ja hakukoneoptimoituja (SEO), mikä parantaa yrityksen näkyvyyttä ja houkuttelee kohdennettuja asiakkaita. McKinsleyn selvityksen mukaan myynti kasvaa keskimäärin 10-15% asiakaskokemuksen partantamisen seurauksena.
Kehitämme verkkokauppoja ja itsepalveluportaaleja, jotka mahdollistavat sujuvan ja arvoa tuottavan asioinnin. Tämä vähentää asiakaspoistumaa, kasvattaa asiakkaan elinkaariarvoa, tehostaa toimintaa ja parantaa asiakastyytyväisyyttä. Tutkimuksen mukaan palvelukustannukset laskevat noin 10-20% asiakaskokemuksen parantamisen seurauksena.
Asiakasdata-alusta (Customer Data Platform, CDP) yhdistää tiedot eri järjestelmistä (esim. verkkokauppa, verkkosivut, CRM, asiakaspalvelu, markkinointi) yhtenäiseen näkymään. Tämä vähentää tiedonhakuun kuluvaa aikaa jopa 80 %, mahdollistaa syvällisen asiakasymmärryksen, reaaliaikaisen tiedonvaihdon ja tehostaa viestintää.
Automatisoidut asiakasviestit ja automatisoidut työvaiheet vapauttavat aikaa myyjälle ja asiakaspalvelulle hoitaa asiakkaan palvelemista ja ongelman ratkaisua.
Eri kanavista ja järjestelmistä reaaliaikaisesti yhdistetty asiakasdata mahdollistaa vaikuttavan asiakaspersonoinnin ja tarkan segmentoinnin.
Parantunut asiakasymmärrys ja asiakaskokemus yhdistettynä vaikuttavaan oikea-aikaisuuteen, tarkkuuteen, liiketoimintavaikutuksen luomiseen ja personointiin johtaa parantuneeseen korversioon ja kasvavaan laskutukseen
Sujuva ja personoitu palvelukokemus lisäävät asiakasuskollisuutta ja tekevät asiakkaista suosittelijoita.