Lue, miten strategia, teknologia ja personoitu viestintä tehostavat myyntiäsi.
Miksi B2B-myyntisyklit pitenevät?
Yrityspäättäjien harkinta-ajat venyvät. Taloudellinen epävarmuus, inflaatio, kasvaneet kilpailuvaihtoehdot pidentävät päätöksentekoa ja tekevät myyntityöstä aiempaa raskaampaa.
Vaikka ostaminen on muuttunut, yhä moni myyntitiimi nojaa edelleen enemmän vanhaa – ajatteluun.
Ilman suuntaa ja työkaluja on vaikea kiihdyttää
Kun strategia perustuu oletuksille pysyvästä asiakasodotuksesta, myynti ja markkinointi vetävät helposti eri suuntiin. Ja vielä jos teknologiaa ei hyödynnetä, jäädään datan ja tehokkuuden osalta jälkeen. Lopputulos? Laskutusta alkaa valua kilpailijoille.
ROFFIn B2B-myynnin kehitysalustan kolme peruspilaria, joilla tilanne muuttuu:
- Strateginen linjaus – kaikki tietävät mihin ollaan menossa, ja miksi.
- Moderni CRM – tiedot yhdessä paikassa, prosessit nopeampia.
- Automaatio ja personointi – viestit oikeaan aikaan, oikealla tavalla.
Personointi ei ole markkinointihifistelyä – se on oletus
Suhteuta itsesi asiakkaana – odotukset ovat kasvaneet ja odotat palvelua yksilönä. Näin myös yrityksesi asiakkailla! Asiakkaat odottavat, että ymmärrät heidän tilanteensa. Kun viestintä on personoitua ja sisältö arvoa luovaa ja oikea-aikaista, luottamus rakentuu ja kauppoja alkaa kotiutumaan. Teknologia on avainasemassa: ilman teknolgiaaa ei voi tuottaa personoitua sisältöä ja ilman personoitua sisältöä ei voi skaalata. Teknologian valinta on kohtalon kysymys. Älä rakenna tuurin varaan.
Mitä tämä tarkoittaa sinulle?
Jos myyntisyklit venyvät ja liidit jumivat, syy ei todennäköisesti ole pelkästään myyntitiimissä. Usein kyse on siitä, että organisaatiossa yksiköiden, teknologian, asiakasdatan ja yksilöiden tiedot ja todellisuus eivät kohtaa, toisin sanoen prosessit, teknologia ja viestintä eivät pelaa yhteen.
Me ROFFIlla rakennamme myynnin kehitysalustan, helposti, ilman ylimääräistä säätöä.
Kiinnostaisiko katsoa yhdessä, miten teillä voisi myydä fiksummin?
Konkreettinen katsaus siihen, mitä teillä kannattaisi tehdä seuraavaksi. Ota yhteyttä – niin katsotaan, voisimmeko olla avuksi.