”Minä olen ainutlaatuinen!”
.. on asiakkaan äänetön vetoomus tilasta, jossa hän saa kokea olevansa ymmärretty ja tärkeä. Tiedämme toisaalta miltä tuntuu jos on jollekin toimittajalle vain joku yritys.
Kun koemme olevamme kotona, emme halua muualle. Asiakasfunktioiden personointi on tänä päivänä menestyvän liiketoiminnan kulmakivi. Älykkäät palvelusekvenssit ja tekoäly mahdollistavat uniikin asiakaskokemuksen prospektista liidiksi ja asiakkaaksi saakka. Personointi on noussut markkinoinnin keskiöön tavalla, joka on mullistanut asiakasprosessit perustavanlaatuisesti.
HubSpotin tuore State of Marketing 2024 -raportti puhuu selvää kieltä: huimat 96 % markkinoijista näkee personoinnin avaimena asiakasuskollisuuteen. Silti vain 35 % asiakkaista kokee saavansa aidosti yksilöllistä palvelua. Tässä piilee valtava mahdollisuus edelläkävijöille.
Onnistuneen personoinnin sydän sykkii datassa. Erityisesti ensimmäisen osapuolen data – ne arvokkaat tiedonmuruset, jotka asiakkaat itse jättävät verkkosivuvierailuillaan, sähköposteissaan ja chat-keskustluissaan. kuorovaikutuksessaan ja lomakkeissa – nousee kultaakin arvokkaammaksi. Kolmannen osapuolen evästeiden väistyessä tällaisen suoran ja rikastetun asiakasdatan merkitys vain korostuu.
Personointu markkinointi voi nostaa myyntiä jopa viidenneksellä
Tutkimuksen tilastot puhuvat puolestaan: personoitu markkinointi voi nostaa myyntiä jopa viidenneksellä. HubSpotin laajan tutkimuksen mukaan asiakkaat ovat jopa valmiita maksamaan premium-hinnan yksilöllisestä palvelusta. Kyse ei ole pelkästään omalla nimellä varustetuista sähköposteista – personointi ulottuu syvemmälle. Se näkyy räätälöidyssä asiakaspalvelussa, yksilöllisissä verkkokokemuksissa ja sujuvissa ostopoluissa.
Kun personointi virtaa läpi koko organisaation kulttuurin ja palveluprosessit, se luo pohjan pitkäaikaisille, arvokkaille asiakassuhteille. Personointi on investointi tulevaisuuteen, joka maksaa itsensä takaisin moninkertaisesti.
ROFFIn asiantuntijatiimi seisoo valmiina auttamaan yritystäsi personoinnin matkalla. Tarjoamme modernit työkalut ja vankan strategisen osaamisen, joilla muunnat asiakasdatan kilpailueduksi. Vuonna 2024 personointi ei ole vaihtoehto – se on menestyksen edellytys.