Asiakaspolun kartoituspohja

Lataa ROFFIn asiakaspolun kartoitus
Markkinointipersoona kertoo, millainen tyypillinen asiakas on ja mitä hän haluaa. Kun kohdistat viestit ja palvelut juuri hänelle, ne tuntuvat kiinnostavilta ja sopivilta. Asiakaspolku on puolestaan kuvaus siitä, mitä asiakas kokee ja tekee ostoprosessin eri vaiheissa. Kun tunnet nämä hyvin, voit tehdä ostamisesta sujuvaa ja miellyttävää, saada enemmän myyntiä ja pitää asiakkaat paremmin mukana.
- Tämän kartoituspohjan avulla:
- Tunnistat ja syvennyt asiakasryhmiisi
- Kartoitat asiakaspolkun alusta loppuun
- Selvität asiakkaiden motivaatiot ja kipupisteet
- Tunnistat keskeiset vaikuttajat ja päätöksentekijät
- Määrität tärkeimmät kontaktipisteet ja kanavat
- Määritä asiakaspolun tunnekäyrä
- Paljastat tiedontarpeet, jotka ohjaavat ostoprosessia
- Paikallistat organisaation tai teknologian pullonkaulat

