Asiakastarinat – mitattavaa vaikutusta

Näe, miten ROFFIn asiakaskokemuksen ja palvelumuotoilun ratkaisut muuttavat arjen tekemiseksi, joka tuottaa tulosta.

B2B-myynnin kehitysalusta

PR- ja media-alan asiantuntijayritys – viestintä- ja teknologia-alusta skaalausta varten

Haaste

Palvelut eivät tavoittaneet laajempaa yleisöä, sillä näkyvyyttä tukevaa alustaa ei ollut. Systeeminen tapa käsitellä asiakkaita, sisältöjä ja tarjouksia puuttui.

Ratkaisu

Aloitimme lähtötilan kartoituksella. Konsultoimme asiakaspolun ja ihanneasiakasprofiilin (ICP), määrittelimme käsittelyvaiheet ja mukautimme prosessit. Rakensimme laadukkaat verkkosivut ja otimme HubSpot CRM:n käyttöön asiakkaan prosesseihin sovitettuna.

Tulokset

  • Asiakaspolun mallinnus
  • Ideaaliasiakkaan määrittely
  • Skaalautuva, visuaalinen verkkosivusto (asiakas päivittää itse)
  • Nopea, vaivaton eteneminen alusta loppuun
  • HubSpot CRM räätälöity asiakaspolkuihin ja tuotteisiin
“Vaivattomuus, laatu, nopeus, helppous – kaikki tapahtui mutkattomasti ja vahvalla ammattitaidolla.”
— PR-yrityksen perustaja
B2BVerkkosivutCRM / HubSpotCX / AsiakaspolkuICP

Teollisuusyritys: 150 % kasvu

Haaste

Raskaat manuaaliset työvaiheet ja kuormittava asiakaspalvelu jarruttivat kasvua.

Ratkaisu

Laajennettu asiakaskokemuksen analyysi (9 kipupistettä), prosessien sujuvoittaminen ja integroidut järjestelmät: verkkosivut, CRM, verkkokauppa sekä logistiikka- ja laskutusjärjestelmät. Osallistuimme strategiatyöhön ja loimme volyymikonseptin rakentamis- ja tukkualalle.

Tulokset

  • +150 % liikevaihto
  • +20 NPS-pistettä
  • Digitaalisen kaupan osuus > 60 %
“Olemme työskennelleet ROFFIn kanssa useita vuosia. He olivat korvaamaton apu yrityksen kääntämisessä startupista kasvu­yhtiöksi.”
— CEO, Dreamled Oy
TeollisuusVerkkosivutVerkkokauppaCRM / HubSpotCX / Asiakaspolku

Verkkokauppa-alusta: toiminnan käynnistäminen

Haaste

Ohjelmistopalveluyritys halusi tarjota laajan valikoiman palveluita yritysasiakkaille digitaalisen myynnin kautta.

Ratkaisu

Palveluiden verkkokauppamyynti käynnistettiin. Teimme asiakaspolkujen hallinnan Quick Startin ja laajan kosketuspisteanalyysin. Käyttöön otettiin WordPress ja laajasti HubSpot. Sovittiin 3 kk seurantatutkimus.

Tulokset

  • Kauppa- ja myyntialusta käytössä
  • Konseptia kehitetään kokemuksen karttuessa
  • Digitaalisen myynnin osuus lähes 100 %
“ROFFIn osaaminen oli korvaamatonta konseptin rakentamisessa. Kauppamme käynnistyi nopeasti ja eteneminen vauhdittui merkittävästi.”
— Verkkokauppayrittäjä
VerkkokauppaWordPressCRM / HubSpotCX / Asiakaspolku

Rakennusalan palveluyritys: tarjousprosessin kehitys moninkertaisti mahdollisuudet

Haaste

Valttikodit oli luonut palvelukonseptin, mutta tarjouksesta tuotantoon -prosessi oli liian työläs skaalaukseen.

Ratkaisu

Kävimme läpi asiakaspolun hallinnan vaiheet. Sivuille tuli liikennettä, mutta perusherätteet eivät sitouttaneet. Otettiin käyttöön HubSpot Starter Suite ja HeadQ:n tarjouskonfiguraattori – kävijä määrittelee projektinsa ja ohjautuu prosessimaiseen työskentelyyn.

Tulokset

  • Tarjouspyynnöt valmiiksi määriteltyjä
  • Asiakas ymmärtää prosessin aiempaa paremmin
  • Sitouttava tarjouskanava vie asiakasta läpi koko polun
“Saimme tarjous–toimitusprosessin tehoon. Nyt kauppa on auki 24/7 ja käytännössä jokainen, joka harkitsee tarjousta, pyytää sen.”
— Jani, toimitusjohtaja, Valttikodit Oy
RakennusalaCX-to-SalesCRM / HubSpotVerkkosivut

Maria Junes Art: näkymättömästä löydettäväksi – ammattimainen verkkosivusto

Haaste

Ei ollut ammattimaista verkkosivustoa. Kurssien ja työpajojen löytäminen oli vaikeaa.

Ratkaisu

Työstimme yhdessä liiketoiminnan tavoitteet ja modernin, käyttäjäystävällisen sivuston, joka heijastaa taiteellista visiota. Huolehdimme suunnittelusta ja toiminnallisuuksista kokonaisuutena.

Tulokset

  • Ammattimainen alusta herätti huomiota
  • Yhteistyö kahden uuden asiakkaan kanssa
  • Kurssivarausten määrä kasvoi merkittävästi
“ROFFI paneutui haasteisiini kuin omaansa. Sivujen ansiosta aloitin nopeasti yhteistyön kahden uuden asiakkaan kanssa, ja kurssivaraukset kasvoivat nelinkertaisiksi.”
— Maria Junes, yrittäjä
Luovat alatVerkkosivut

Maahantuontiyritys: toiminnan skaalaus kuluttajasektoriin

Haaste

Toiminta oli paikallista asennusyritysten kanssa. Yritys- ja kuluttaja-asiakkaat vaativat erilaista käsittelyä – yhtä mallia ei ollut.

Ratkaisu

Mallinsimme erilliset asiakaspolut B2B- ja B2C-asiakkaille laajennetulla CX-analyysilla. Käyttöön otettiin Confirma Prime ERP, Flowvy-verkkokauppa ja Salesforce CRM. Ratkaisu mahdollistaa monipuoliset maksutavat, hinnoittelun ja käyttäjäroolit yhden palvelukokonaisuuden sisällä.

Tulokset

  • Klarnan kautta monipuoliset kuluttajamaksut
  • B2B-volyymihinnastot ja ennakko-/jälkilasku
  • Asiakkaat hallitsevat alikäyttäjiä ja projekteja extranetissä
“ROFFI oli suuressa roolissa siinä, että saimme toiminnan skaalaamaan. Suosittelemme hankkeisiin, joissa vaaditaan monimutkaisten kokonaisuuksien hallintaa.”
— CEO, Maahantuontiyritys
B2BVerkkokauppaCRMCX / Asiakaspolku

Hyvinvointala: yhteisöstä skaalautuvaksi palveluksi

Haaste

Ei asiakkuudenhallintaa, ei palautteen keruuta eikä yhteisöalustaa. Toiminta hajallaan: WhatsApp, Kajabi, Gmail. Tuotteita > 15, tarpeet kasvoivat.

Ratkaisu

Mallinsimme asiakaspolun ja kontaktipisteet. Otettiin käyttöön asiakas- ja myyntiprosessit, automaatioita ja palautekanavat. Suositus: HubSpot Starter Suite viestintään ja CRM:ään, skaalautuvat lomakkeet, yhteisöratkaisun uudelleenarviointi.

Tulokset

  • Asiakaspalautteen keruu automatisoitu
  • Sähköpostiviestintä keskitetty ja kohdennettu
  • Uusien tuotteiden julkaisu ei rajoitu teknologiaan
  • Yhteisön kasvattaminen siirtyi selkeään rakenteeseen
“Nyt näen, ketä asiakkaani ovat – ja voin rakentaa palvelut sen mukaan. ROFFI auttoi meidät seuraavalle tasolle. Jatkuva parantaminen sopii kulttuuriimme loistavasti!”
— CEO, Hyvinvointialan yritys
HyvinvointialaCRM / HubSpotCX / Asiakaspolku

Rakennetaan seuraava onnistuminen yhdessä

Varaa 30 minuutin keskustelu – käymme läpi tilanteesi ja ehdotamme selkeän etenemisen.